Når du er i gang med kørekort
Selve forløbet når du er i gang med at tage kørekort, er lavet på en sådan måde at, først har du teori, efterfølgende skal vi ud og prøve det af i skolevognen.
Så teori og praksis hænger sammen og bliver gradvist sværere.
Der er et minimum af lektioner, som man skal have.
Det er 29 teorilektioner, 4 lektioner på manøvrebane(kravlegård), 4 lektioner i køreteknik(glatbane) og 16 lektioner i skolevogn.
Lider man af ordblindhed er det ikke et problem, da undervisning primært foregår ved brug af billeder. Ligesom til teoriprøven, vil der blive vist et billede, spørgsmålet vil blive læst højt og så afkrydser man i enten Ja eller Nej.
Det er vigtig at vide at det er minimumskrav, før man må gå til køreprøve.
Kommer vi til noget undervejs som giver ekstra udfordringer, kan det godt være at vi skal køre en ekstralektion.
Når det kommer til kørsel, vil mange rigtig gerne køre uden for skoletiden, hvilket jeg har stor forståelse for, det vil dog ikke altid kunne lade sig gøre, som jeg håber på forståelse for den anden vej.
Det er heller ikke på nogen måde fordelagtig at køre i myldretidstrafik, når man starter på sit kørekort, da det giver anledning til at føle et større pres, da der er flere biler. Det er her vi skal have dig som elev op af stolen og være med til at planlægge så det passer bedst muligt for dig. Så er der et frimodul, eller et aflyst modul, hvis du går i skole, så er det optimalt at køre der.
Det kan nemlig også være svært at koncentrere sig i skolevognen efter en lang skoledag, med afleveringer og opgaver. Ofte er der også et fritidsjob der skal passes.
Både teori og kørsel foregår i hverdagene.
Hvis der skulle opstå et behov for undervisning i weekenden, skal dette aftales individuelt.